Kematian Osama dapat pulih imej Islam – PM

Sumber: Utusan Online

Isi-isi penting:

Datuk Seri Najib Tun Razak berharap kematian pengasas al-Qaeda, Osama bin Laden yang terbunuh dalam satu serangan tentera Amerika Syarikat (AS) hari ini akan membuatkan dunia menjadi lebih aman, selamat dan adil.

Dalam pada itu Najib berkata, selama ini Osama telah menggunakan Islam yang akhirnya memberi gambaran yang buruk terhadap agama suci itu.

Ujarnya, pendirian kerajaan itu adalah selaras dengan prinsip Islam terutama dalam isu membunuh orang awam atas apa jua alasan termasuk mahu menentang ketidakadilan kerana perbuatan itu dilarang dan ditegah dengan kerasnya oleh agama Islam.

Komen:

Rasa sedih pun ada, terkilan pun ada, kecewa pun ada dengan kenyataan tersebut.

This entry was posted in Semasa and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Kematian Osama dapat pulih imej Islam – PM

  1. razzi says:

    camana pemimpin negara islam leh buat kenyataan mcm tu??? sedih yang amat sangat dek kerana cintakan dunia sanggup buat kenyataan menghina pejuang islam..kalu berlaku musibah kt mensia ni aku rasa puak2 ni dulu akan lari bawak diri sbb tkut mati..ni la fitnah dajjal.. SubhanAllah…

  2. obiwan says:

    Tak baik ko ckp orang macam tu sedara..Belum tentu ko pn tak lari kalo berlaku musibah kat mensia ni…Aku rasa kalo tak tau apa yg kita cakap baik jgn komen apa2 la…pandai2 je ko ckp fitnah dajal la, itu la ini la…sape ko nak tentukan mende ni seme?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s